Napi Gazdaság 06/13

eisberg: ahol nyitottak a közös fejlesztésre, ott nő az értékesítési volumen

A hazai kiskereskedelmi értékesítés kiemelkedően teljesített, közel 20 százalékot produkált az idei első negyedévben. A négymilliárdos éves árbevételű, gyáli termelőkapacitással rendelkező, konyhakész salátákat gyártó vállalat, az eisberg növekedését a cég salátafogyasztást és márkát népszerűsítő marketingkampányai mellett megújult termékszortiment-politikája eredményezte. Új fogyasztói rétegeket sikerült elérni egy alapvetően még az európai átlag alatti fogyasztással működő piacon − állítja Gazsi Zoltán ügyvezető igazgató.

− Múlt év végén számoltunk be új szortiment-frissítésükről, amely több új fogyasztói réteg felé nyitott. Milyen eredményeket produkál most a konyhakész saláta üzlet?

− Izgalmas utakon járunk. Bevált stratégiánk, hogy a válság hatását figyelembe véve szélesítsük a termékválasztékot. Az új termékekkel részben a meglévő fogyasztóink extra igényeit tudtuk kielégíteni, részben új fogyasztói rétegeket is sikerült elérnünk.
Salátatálaink bevezetésével a prémium termékeket igénylő vásárlók számára hoztunk újdonságot. Az ősszel bevezetett B-brand termékeinkkel pedig sikerült aktivizálnunk egy olyan réteget, amely korábban nem volt nyitott a konyhakész salátákra. A múlt év második felének fő stratégiai eleme az volt, hogy megtaláljuk e fogyasztói réteg számára árban és minőségben a legoptimálisabb salátamixeket és a megfelelő kereskedelmi és kommunikációs aktivitással eljuttassuk hozzájuk azokat. A már aktív fogyasztói kör fogyasztását is sikerült e termékekkel szélesíteni, azaz van "átjárás" a fogyasztói csoportok és a különböző termékkörök között.
Az évek óta tartó általános fogyasztáscsökkenés természetesen mindenre hatással van. A hazai konyhakész saláta piac ugyanakkor válságállónak bizonyult, hiszen növekedést tudott produkálni. Az eisberg magas minőségi értékeket képviselő márka, így nagyon fontos volt, hogy ennek megőrzése mellett tudjunk piacot fejleszteni. Olyan fogyasztói réteget találtunk, amely fogyaszt ugyan zöldséget, gyakran salátát is, de a konyhakész termékekre még nem volt nyitott hagyományos fogyasztási szokásai és árérzékenysége miatt. Számukra leegyszerűsített alapanyag-választékból készítettünk több jó ár/érték arányú terméket. A Puszta és Betyár mixek répa és vagy fejes- vagy vöröskáposzta alapon endíviasalátát is tartalmaznak, a szokásosnál kisebb csomagolásban. A hagyományos zöldségek mellett így "csempésszük" be lassan a salátaleveleket egyre magasabb arányban.
Az új termékek bevezetése mellett egyébként a klasszikus eisberg márkatermékek forgalma is tovább erősödött, szóval nem a fogyasztás átstrukturálódásáról, hanem az új fogyasztói réteg valódi reakciójáról és általános termékkörbővülésről beszélhetünk.

− Milyen kereskedelmi aktivitást rendeltek az új kategória mellé?

− Minden kereskedelmi láncnak kiajánlottuk a termékeket, rájuk bíztuk, élnek-e az új szortiment adta lehetőségekkel. Erőteljesebben nyitottunk a hazai kereskedelmi láncok felé is és kedvező tapasztalatokat szereztünk. Igyekszünk rajtuk keresztül termékeinket elérhetővé tenni vidéken is, hiszen ez a piac ma még kiaknázatlan az eisbergszortiment számára.Stratégiánk fontos eleme,
hogy egyre szélesebb körű fogyasztói réteget is ki tudjunk szolgálni, és ehhez az szükséges, hogy bekerüljünk a vidék kereskedelmi vérkeringésébe, amihez persze alakítanunk kell termékkínálatunkat is. A választékunk jól adaptálható minden régió összes kereskedelmi egységére, a lokális igények döntik el, milyen termékkínálattal induljunk. A forgalmi adatok elemzése után egyre nagyobb nyitottságot tapasztalunk a kereskedelmi láncok részéről, több esetben már a közös, kereskedelmi márkás fejlesztések is szóba kerültek. A forgalmunk domináns részét azonban továbbra is a meghatározó nagy üzletláncok adják, egyre érdekesebb és izgalmasabb lehetőségeket látnak ebben a termékkörben a hiper-, a szuper- és a diszkontláncok; ahol nyitottak a közös fejlesztésre, ott nő az értékesítési volumen. Ebből következik az is, hogy ahol nő az értékesítési volumen, ott egyre nyitottabbak lesznek a közös fejlesztésekre, a sajátmárkás termékkör is folyamatosan bővül.

− Említette a volument és a növekedést. Milyen stratégiával sikerült optimális szinten tartaniuk a fogyasztói árakat?

− Igyekszünk az áremelésnek gátat szabni, belső hatékonyságnöveléssel gazdálkodjuk ki a növekvő működési − gyártás, adó, termékdíj, logisztika − költségek ellentételeit. Egy termelő üzemnél a nagy kapacitáskihasználtság, a gyártási volumen a hatékonyság meghatározó eleme.
A jelen piaci helyzetben az áremelés azonnal érzékelhető hatása, hogy csökken a kereslet, ezáltal csökken a gyártás, ennek következtében esnek az üzem hatékonysági mutatói is. Folyamatosan optimalizáljuk a termelést, megtartva az üzem hatékonyságát és rugalmasságát. Nekünk kevés átállással kell tudnunk nagy termékválasztékkal dolgozni, ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy az árainkat szinten tartsuk és minél több kereskedelmi felületen elérhetőek legyenek a termékeink. A volumen növekedéséből adódó hatékonyság kell hogy biztosítsa profitabilitásunkat.

− A profit mellett egyre fontosabb a társadalmi felelősségvállalás is...

− Az eisberg több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, és az indulás óta fontosnak tartja az egészséges táplálkozás és életmód népszerűsítését. A cég társadalmi felelősségvállalási programjának keretében támogatja a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogramját, segíti az Aktív Szülés Program munkáját, több kórházi alapítványt lát el salátával, egyengeti a Xántus János Szakközépiskola két fiatal szakácsának karrierjét és négy gyáli karatés fiatal sportoló előrejutását is. Idén az eisberg fókuszában a gyerekek állnak. Egy egészségtudatos, helyesen táplálkozó gyerekből egészségtudatos felnőtt lesz, de ami legalább ilyen fontos, hogy rajtuk keresztül a szülők is könnyebben meggyőzhetők az életmódváltást illetően. A hátrányos helyzetű gyerekek különösen nehezen jutnak friss zöldséghez, ezért döntöttünk a Vakok Iskolájának támogatása mellett, akiket nemcsak salátakeverékekkel látunk el, hanem dietetikus segítséget és speciális mozgásterapeuta szakértőt is biztosítunk számukra. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve elkészült egy tudományos, szakmai anyag a zöldségek fogyasztásának hasznosságáról, és az OÉTI rendezvényein is folyamatosan részt veszünk. Az eisberg a Millenárison tartandó Gondolkodj Egészségesen! programokat is támogatja, emellett tavasszal megjelent a zöldséges meséket tartalmazó eisberg kötet és jövő tavasszal a saláta ihlette gyerekdalokat tartalmazó CD kiadását tervezzük.
Idén izgalmas, új irányok felé indult a kommunikációnk az idei eisberg Fitbalance támogatásával, ahol a profi sport és az egészséges táplálkozás kapcsolatában rejlő kapcsolatra építünk. Emellett bekapcsolódtunk a magas művészet támogatásába a Nemzeti Táncszínház által szervezett Budapest Táncfesztivállal való együttműködésünkön keresztül.


  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Ahhoz, hogy kiválassz egy jó salátareceptet, és utána a legjobb formában tudd elkészíteni, meg kell ismerned az alapanyagokat, azok előkészítését, jellemzőit.
    >Bővebben
  • Nézd meg, hogyan kell csinálni! Legszuperebb receptjeink elkészítését videóra vettük, hogy még könnyebben eltudjad készíteni otthon is! Nézd meg, készítsed el, táplálkozz egészségesen!
    >Bővebben
  • Érdekel, hogyan telnek az eisberg hétköznapjai? Milyen technika és szakmai tudás húzódik meg az eisberg friss salátái mögött? Akkor tarts velünk és pillants be a kulisszák mögé!

    >Bővebben

Események

>További eseményeink

Hírlevél

Szeretnénk kibővíteni online felületünket,
véleményed fontos számunkra.
Kitöltöm a kérdőívet

Az oldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény biztosítása érdekében.

Rendben