Piac És Profit 2013/11

Chips helyett saláta!

Hiteles emberekhez kapcsolódó, organikusan alakuló projektek mentén alakul az eisberg Hungary Kft. társadalmi felelősségvállalás programja. Az irány mégis egységes: az egyéni boldogulás
segítése és az egészséges életmód népszerűsítése, különös tekintettel a gyerekekre.

A társadalmi felelősségvállalásunk „amatőr” abban az értelemben, hogy a célkitűzések nem a menedzsment ülésein, elméletben dőlnek el. Nyitottak vagyunk, sok emberrel találkozunk, ami elindít dolgokat – mondja Gazsi Zoltán, az eisberg ügyvezetője. – Személyesen foglalkozom a cég társadalmi felelősségvállalás programjával, ami nem jellemző az ilyen méretű vállalatok esetében. Én viszont szeretem ezt a területet, emellett így biztos lehetek benne, hogy hiteles, a cégünk értékrendjébe illeszkedő témák kerülnek a rendszerbe akkor is, ha a konkrét üggyel szinte véletlenül találkozunk. Ez viszont nem elképzelhető, ha nem ismerem azt az embert is, aki az adott ügy mögött áll. Az ő hitelessége döntő fontosságú azt illetően, hogy a támogatás mellett döntünk-e.

Hogy lesz ezekből az ügyekből stratégia?

– A Vakok Általános Iskolája esetében például azt az információt kaptam, hogy támogatásért cserébe a Hungária úti kerítésükön hirdethetnénk. Miután megismerkedtem az iskola vezetésével,
hirdetés helyett elkezdődött egy hosszabb távú együttműködés. Megtudtuk, hogy sok vak gyermeknek problémát jelent a mozgás, így körükben gyakoribb az elhízás és a cukorbetegség, ezért mozgásterapeutát biztosítottunk az iskola dolgozóinak továbbképzéséhez. Ugyanígy került a szakács mellé dietetikus szakember, aki segít az étlap egészségesebb összeállításában. Emellett minden héten szállítunk konyhakész salátát és önteteket az intézménynek, amivel közvetlenül hozzá tudunk járulni a tanulók egészségesebb étkeztetéséhez. Az együttműködés közben kiderült, hogy a látássérülteknek a zöldségek formáinak, fajtájának felismerése is nehézséget jelent, ahogy az az igen fontos kérdés is, hogy friss-e? Így egészültek ki a konyhakész saláták egész zöldségekkel, amelyek az ebédlő helyett a tantermekben kerülnek az asztalra. Persze nem mondhatnám, hogy ez stratégia. A Vakok Iskolájával, ahogy még számos másik szervezettel, sportolóval, együttműködünk és segítjük a munkájukat, ahogy tudjuk.

Hogy lett központi téma az egészséges táplálkozás?

– Tévhit, hogy a gyerekek nem szeretnek zöldséget enni. Szerintem ez – a saját gyerekeimen is ezt látom – szocializáció kérdése. A gyerek alapvetően nem választ, azt eszi meg, amit elé tesznek, épp ezért hatalmas a szülők és intézmények felelőssége. Az egészséges étkezésről való gondolkodásban szeretnénk változást elérni, de ez természetesen hosszabb távú projekt. Ha például kitalálunk egy történetet, egy játékot az ételhez, a kicsiknek máris több kedve lesz megenni. Eme meggyőződés eredményeképp jelentettük meg, az Ab Ovo Kiadóval közösen, Bakó Eszter dietetikus „Zöldségmesék” című kötetét. A megjelenés azonban önmagában nem sokat ér, ha a mesék nem jutnak el a családokhoz. Épp ezért kezdtünk el együttműködni a Bácskai Márta által megálmodott „Gondolkodj egészségesen!” programmal, aminek köszönhetően eddig 420 óvodába került ki a könyv, és az óvónők gyakran abban is segítséget kapnak, hogy milyen foglalkozásokkal, játékokkal egészíthetik ki ezt a témát.

A mese és a játék valóban hatást érhet el?

– Attól, hogy kiadunk egy mesekönyvet, nyilván nem fog megváltozni a világ. A sok apró dolog összességétől viszont igen. Gyakran tartok előadásokat, mostanra több a megkeresés, mint aminek eleget tudok tenni, mivel a téma hiteles képviselőjeként tekintenek az eisbergre. Mindenki fél, hogy ha egy cég „beteszi a lábát egy ügybe”, akkor majd mindenáron rájuk akarja tukmálni a termékeit. Jólesik, hogy bennünk már megbíznak, elhiszik, hogy tényleg hosszú távon akarunk segíteni. Beérett az elmúlt évek munkája, amit az egészségre nevelésbe fektettünk. Szívesen fogadunk gyerekeket üzemlátogatásra is. Sok cég elzárkózik az ilyenfajta programoktól, mert bonyolult a szabályoknak megfelelően megszervezni, szerintem viszont nagyon fontos, hogy a gyerekek megismerjék a gyártási folyamatokat és körülményeket. Egy ilyen látogatás alkalmával, Szekeres Nórát is bevonva, zöldségfelismerési játékot tartottunk. A felsős tanulók arra a kérdésre, hogy mi kell a konyhakész salátához, másodikként azt válaszolták: szakképzett munkaerő. Megleptek, de ez az, amire azt mondom: megéri csinálni.

Mit hoz mindez a cégnek?

– Hosszú távon a jó hírünket növeli, ha hitelesen állunk jó ügyek mellé. Ehhez viszont valóban hinni kell az ügyben, munkát és pénzt fektetni bele. Vagyis szükség van a menedzsment elkötelezettségére. Ha a CSR-ra fordított pénzt promóciókra vagy a termékeink árának csökkentésére fordítanánk, valószínűleg nagyobb forgalomnövekedést tudnánk elérni, de én hiszek abban, hogy maga az út a cél, és hogy felelősségünk van a világgal szemben, amelyben élünk.

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Ahhoz, hogy kiválassz egy jó salátareceptet, és utána a legjobb formában tudd elkészíteni, meg kell ismerned az alapanyagokat, azok előkészítését, jellemzőit.
    >Bővebben
  • Nézd meg, hogyan kell csinálni! Legszuperebb receptjeink elkészítését videóra vettük, hogy még könnyebben eltudjad készíteni otthon is! Nézd meg, készítsed el, táplálkozz egészségesen!
    >Bővebben
  • Érdekel, hogyan telnek az eisberg hétköznapjai? Milyen technika és szakmai tudás húzódik meg az eisberg friss salátái mögött? Akkor tarts velünk és pillants be a kulisszák mögé!

    >Bővebben

Események

>További eseményeink

Hírlevél

Szeretnénk kibővíteni online felületünket,
véleményed fontos számunkra.
Kitöltöm a kérdőívet

Az oldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény biztosítása érdekében.

Rendben