Superbrands 2014

CÉGTÖRTÉNET

A vállalatcsoport története harminc évvel ez-előtt kezdődött, egy svájci családi földműves üzemmel, amelyből napjainkra Európa egyik vezető vállalata vált, ezen belül is az első szá-mú Közép- és Kelet-Európában a konyhakész saláták előállítása terén. A cég jelenleg 380 munkatársat foglalkoztat Svájcban, Lengyel-országban, Magyarországon, Romániában és Spanyolországban.

A magyar leányvállalat, az eisberg Hungary Kft., 1992-ben alakult. A cég a kezdetektől pi-acvezető szerepet töltött és tölt be a konyhakész saláták hazai piacán, emellett kiemelkedő szerep-lő a dresszingek tekintetében. Magyarországon

elsőként vezette be a friss, tartósítószer nélküli salátaönteteket és folyamatosan bővíti kínálatát konyhakész salátatálakkal és grill zöldségtálakkal.

A TERMÉK

A friss, kiváló minőségű, higiénikus, bizton-ságos termékek gyártása nagy felelősséggel jár, de legalább ugyanekkora felelősség, hogy a cég ezt a munkát fenntartható, etikus módon végezze. „Csak az lehet tartós, ami a természeti törvényeknek megfelel” – mondta Eötvös József.

A nyersanyagot javarészt szabadföldi műve-léssel és kíméletes, természetbarát módszerek-kel termesztik az eisberg szerződött beszállítói a fenntarthatóság melletti határozott elkötele-zettség jegyében. Az eisberg kizárólag auditált termelőkkel dolgozik, akik képesek garantálni a GMO- és szermaradékmentes, mikrobioló­ giailag megfelelő állapotú, magas minőségű alapanyagot. A vállalat különös hangsúlyt he-lyez a minőségbiztosításra: a beszállítók ellen-őrzése mellett a szállítás, a gyártás, valamint a csomagolás során és a kiskereskedelmi egysé-gekben is erős hangsúlyt kap ez a terület.

INNOVÁCIÓ

Az elmúlt években a termékek meghatározó célközönsége a városi, értelmiségi nők voltak, mára azonban a vevőkör jelentősen kibővült, a kereskedelmi láncoknak köszönhetően a termékek egyre inkább elérhetők vidéken is. A cég azon dolgozik, hogy a konyhakész saláták és grillezhető zöldségtermékek olyan fogyasztókhoz is eljussanak, akik még nem tapasztalták meg e termékek előnyeit. Egyszerűbb receptú-rákkal, kisebb kiszerelésekkel igyekeznek kö-zelebb kerülni ehhez a célcsoporthoz, miközben nem feledkeznek meg a régi vásárlókról sem. Fo-lyamatosan új, innovatív termékekkel jelennek meg: az eisberg grillezhető zöldségtála megkapta 2014-ben a Fruit Logistica berlini élelmiszeripari szakkiállítás innovációs nagydíját.

MÉRFÖLDKÖVEK

1992: megalakul az eisberg Hungary Kft.

2003: a magyar üzem biztosítja a McDo-nald’s Ausztria teljes salátaellátását. 2006-ban elindul a szállítás a McDonald’s szlovén éttermeibe és a Metro Ausztria részére.

2011: elkezdődik konyhakész saláták beszállítása a Spar Ausztria üzleteibe. 2012-ben a cég bevezeti a konyhakész dobozos salátatálakat.

2013: elindul a magyar piacon egyedülálló, süthető, illetve grillezhető, friss zöldség-tálak gyártása és forgalmazása. A vállalat jelenléte folyamatosan erősödik a gaszt-ronómia és az étkeztetés területén is, és termékei folyamatosan kerülnek beveze-tésre Horvátország, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia kiskereskedelmi egységeibe is.

CSR

Az eisberg nyitottan és spontán módon reagál azokra a lehetőségekre, helyzetekre, amelyekkel a mindennapi munka során találkozik, ezen be-lül is különösen fontosnak tartja az egyéni bol-dogulás segítését, a személyes példamutatást. A Vakok Intézetének támogatása mellett azért döntöttek, mert megismerték azt a lelkesedést és törődést, ahogyan a dolgozók a nem látó gyere-kek életre való felkészítését segítik. Támogatják Dudás Miklós válogatott kajakost, aki 2014-ben Szegeden és Moszkvában is világbajnoki helye-zést ért el. Taraba Sifter Tímea fitneszversenyző az eisberg segítségével a mozgás örömét adja át lelkes követőinek, a gödöllői Erőműhely klub Szecsei Szilárd 2 danos karatemester vezetésé-vel a saját testsúlyos edzés kemény, de őszinte világát hozza közelebb a salátafogyasztókhoz a cég segítségével.

Különösen örülünk, hogy Szűcs Tamás, az eisberg egyik műszakvezetője rendezvényeink által lett a futás szerelmese és Gyálon futóklubot alapított. Példája ragadós, sok kollégát vonz magával: aki futva még nem bírja az iramot, az kerékpárral követi.

A cég minden kezdeményezésre nyitott, ami a teljesebb élet irányába hat. Támogatja a Nemzeti Táncszínház programjait, a Buda-pest Táncfesztivál eseményeit. Az egészségnek fontos része a lelki egészség, ezért évek óta támogatja az ELTE Pszichológiai Intézetének számos rendezvényét. Ezek látszólag nagyon eltérő területei az életnek, de közös bennük a pozitív tartalom, az élet teljességének meg-élésére irányuló szándék, amely az eisberg fi-lozófiájára, termékeire is igaz.

Gazsi Zoltán
Ügyvezető Igazgató

„A frissesség művészet – talán ez a szloge-nünk írja le legjobban az eisberg minden-napjait. A természet szeszélyes, évről évre újabb, egyre növekvő kihívásokkal szem-besíti profi nyersanyag-beszállítóinkat is. Szigorú minőségbiztosítási követelményeink, a rendelkezésre álló modern technológia és motivált csapatunk összhangjával azonban biztosítani tudjuk vevőink számára a meg-szokott kiváló minőségű, ropogós salátákat az év minden napján.
Motiváció terén Csíkszentmihályi Mihály elveit vallom: dolgozni jó. A cég minden mun-katársa a feladatköréhez szükséges nagyfokú tudással és nagyszerű készségekkel rendelkezik, ez azonban nem azt jelenti, hogy nem kell új ki-hívásokkal szembenézniük. Ezek kezelését a cég vezetése folyamatos képzésekkel segíti, aminek köszönhetően megmarad a munka jó értelemben vett izgalma, ugyanakkor negatív stressz nélkül oldhatók meg a komplex feladatok is. A fenn-tarthatóságra törekszünk, minden területen.”

MÁRKAÉRTÉK

A márkanév egyidős a céggel, a magyarországi vállalat is ezzel a névvel indult el. Az eisberg hazai indulásakor sok minden nem volt még, ami ma már az élelmiszer-feldolgozás termé-szetes velejárója. Az eisberg svájci anyacé-gének gyártási tapasztalata, az első vevő – a McDonald’s – által támasztott elvárások és a tőlük kapott szakmai segítség alapot és iga-zi húzóerőt jelentettek a fejlődésben, amely mind a mai napig töretlen, a nehéz gazdasá-gi körülmények között is. Így született meg az a minőség, ami a márka igazi értékét adja.
Megbízható, kiszámítható minőséget csak megbízható munkaerővel lehet biztosítani, épp ezért az eisberg nagy hangsúlyt fektet a dolgozói elkötelezettségére, amit a „Magyar-ország legjobb munkahelye” felmérésekben évek óta elért jó eredmények is igazolnak. A 2014-es piackutatási eredmények azt mutatják, hogy az üzletláncok saját márkás termékeinek értékesítése mellett az eisberg gyártóimárka-kedveltsége tovább erősödött, meghaladta a „love brand” kategóriában a 70%-ot, messze leelőzve a legjobb eredményt elérő saját márká-kat. Ez is azt mutatja, hogy a vevők nem pusz-tán egy terméket választanak, hanem számít a márkaérték. Azzal hogy, a vásárlók az eisberg termékét választják, egyértelműen jelzik, hogy termékeink minőségéért tett folyamatos erőfe-szítéseink, piaci jelenlétünk és a cég társadalmi szerepvállalása pozitív értékű számukra.

A MÁRKA SZÁMOKBAN

AZ EISBERG HUNGARY KFT.

  • 3000 négyzetméteres üzemet tart fenn,
  • ahol 153 főt foglalkoztat és
  • évi 6500 tonna készterméket állít elő,
  • ami éves szinten 18 millió zacskó salátát jelent
  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Ahhoz, hogy kiválassz egy jó salátareceptet, és utána a legjobb formában tudd elkészíteni, meg kell ismerned az alapanyagokat, azok előkészítését, jellemzőit.
    >Bővebben
  • Nézd meg, hogyan kell csinálni! Legszuperebb receptjeink elkészítését videóra vettük, hogy még könnyebben eltudjad készíteni otthon is! Nézd meg, készítsed el, táplálkozz egészségesen!
    >Bővebben
  • Érdekel, hogyan telnek az eisberg hétköznapjai? Milyen technika és szakmai tudás húzódik meg az eisberg friss salátái mögött? Akkor tarts velünk és pillants be a kulisszák mögé!

    >Bővebben

Események

>További eseményeink

Hírlevél

Az oldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény biztosítása érdekében.

Rendben