Trade Magazin 05/13

Örökzöld téma a saláta

A konyhakész saláta mára minden üzletlánc polcain megtalálható, melyben nagy szerepe van a Magyarországon immár
21 éve tevékenykedő eisberg Hungary csapatának is.

Hazai értékesítésünk is folyamatosan tudott növekedni még a recesszió idején is, ami annak köszönhető, hogy a jelenlegi salátafogyasztási szint még mindig erősen elmarad a tőlünk nyugatabbra, délebbre fekvő országokétól. A hagyományos kelet-európai zöldségfogyasztás a tárolható növényeken (hagyma, répa, káposztafélék, burgonya) alapult, melyet nyáron a paradicsom, uborka és paprika egészített ki. Ez a paletta színesedik folyamatosan, többek között a salátafélék fogyasztásával, télen-nyáron. A fejlődés töretlen, de meggyőződésem, hogy az eisberg komoly termék- és piacfejlesztése nélkül a folyamat sokkal lassabban menne. Alkalmazkodunk kereskedőpartnereink stratégiáihoz is: azokhoz is, akik egy-egy
réteg igényére koncentrálnak, és azokhoz is, akik széles fogyasztóbázist párhuzamosan szolgálnak ki széles portfólióval
– mondja, az eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Dinamizáló területek

A megújult csomagolásban kapható állandó választék mellett megjelenő szezonális termékeik nemcsak színesítik a kínálatot, de komoly eladásokat is generálnak. Látható, hogy minden időszak sajátos hangulatának megfelelve a fogyasztók igénylik a szezonálisan elérhető alapanyagokkal készített mixeket. A Valentin-saláta, valamint a medvehagymás Tavasz saláta
már bizonyított, és bíznak benne, hogy a hamarosan induló Grill mix, Nyári saláta, az Őszi mix és az Advent saláta is jó fogadtatásra talál majd. A cég felismerte, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is kell a fogyasztóbázist növelni, hiszen folyamatos értékesítési, mennyiségi növekedéssel lehet csak gátat szabni a termelési költségek állandó növekedésének. A Puszta és Betyár saláták bevezetésének stratégiája bevált: a helyben hosszú időn keresztül beszerezhető alapanyagokat nagyobb arányban tartalmazó mixek rengeteg új vevőt vonzottak be. A cég több új termékinnovációval lépett piacra. Konyhakész salátatermékeit továbbfejlesztette, kész komplett salátatálakat (Görög-, Kertész-, Primavera- és Cézár- saláta), valamint többféle időszakban
praktikusan felhasználható, süthető zöldségeket állított össze. Idén áprilisban indítják el dobozos „prémium selection” salátáikat, melyek elsősorban a különleges minőséget képviselő üzletekben lesznek kaphatóak. A 4 ízben kapható tálcás saláták bevezetése is sikeres volt, az értékesítés folyamatosan nő. Az exportkereskedelem is jelentősen emelkedett, azon belül az osztrák partnerek növelték vásárlásaikat. Az eisberg svájci forgalmában a horecaértékesítés fontos szerepet játszik, így itthon is kiemelten fókuszálnak az idén erre a csatornára is.
Összefoglalva: a hagyományok tisztelete mellett az állandó fejlesztés lehet a kulcs a siker eléréséhez. Folyamatosan növelik a belső hatékonyságot a Lean módszertan segítségével, hogy a növekvő termelési költségeket ne kelljen a fogyasztókra hárítani.

Salátázz

Nagyon erős piaci aktivitást folytatnak nemcsak az eisberg brand erősítése érdekében, de a salátafogyasztás általános népszerűsítése terén is. Az eredmény az értékesítési számokban is jól érzékelhető.
– Tavasszal és ősszel hagyományosan erős aktivitásokkal jelenünk meg: újsághirdetések, utcai reklámeszközök, televíziós gasztronómiai műsorokban való szereplés, eladáshelyi kóstoltatások, nagy tömegrendezvényeken való részvétel, a termékeinkhez kapcsolódó ajándéktárgyak kisorsolása a salátáinkat fogyasztók és vásárlók között. Aktív kommunikációt folytatunk a világhálón is: saját honlap, Facebook és salatazz.hu oldal, ahol interaktív kapcsolatban állunk a salátákért rajongókkal.
Természetesen egész évben jól átgondolt és erős marketingtevékenységet folytatunk, mivel folyamatosan kapcsolatban kívánunk lenni a termékeinket vásárlókkal – hangsúlyozza Gazsi Zoltán.

Felelősséggel környezetünkért is

Az eisberg Hungary kiemelt jelentőséget tulajdonít annak, hogy a lehető legtöbb „jó ügy” mellett kiálljon. Sportrendezvények, óvodai és iskolai aktivitások, egészségvédelmi programok, szűrések, az egészséges életmódra nevelés, de a kultúra támogatása is jelentős részt képvisel működésük során.
Az egészséges életmód a tudatossággal kezdődik. Gyerekeknek, felnőtteknek, férfiaknak, nőknek egyaránt fontos az egészséges táplálkozás, kiemelt figyelmet érdemes
fordítanunk a friss, nyers zöldségfélék mindennapi fogyasztására. Az eisberg gondol a felnövő nemzedékre, ezért is szívesen csatlakoznak nyáron a Gyereksziget programjához és támogatóként
részt vesznek a Millenárison tartandó Gondolkodj Egészségesen! programokon. Megjelenik tavasszal a zöldséges meséket tartalmazó kötetük is, melyet óvodáknak fognak eljuttatni.

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Ahhoz, hogy kiválassz egy jó salátareceptet, és utána a legjobb formában tudd elkészíteni, meg kell ismerned az alapanyagokat, azok előkészítését, jellemzőit.
    >Bővebben
  • Nézd meg, hogyan kell csinálni! Legszuperebb receptjeink elkészítését videóra vettük, hogy még könnyebben eltudjad készíteni otthon is! Nézd meg, készítsed el, táplálkozz egészségesen!
    >Bővebben
  • Érdekel, hogyan telnek az eisberg hétköznapjai? Milyen technika és szakmai tudás húzódik meg az eisberg friss salátái mögött? Akkor tarts velünk és pillants be a kulisszák mögé!

    >Bővebben

Események

>További eseményeink

Hírlevél

Az oldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény biztosítása érdekében.

Rendben