Vitaminos megoldás a problémás területeken

Kutatások támasztják alá, hogy a nem megfelelő táplálkozás következtében kialakult vitaminhiány káros hatással lehet a kisgyermekek megfelelő fejlődésére. A Nestlét és az eisberget arról kérdeztük, hogy márkastratégiájuk részeként milyen megoldásokat kínálnak a kiegyensúlyozott étkezés támogatására.

A Nestlé hazai dietetikusok és táplálkozástudományi    szakemberek szakmai    szervezetével    (MDOSZ) együttműködve készített reprezenta- tív felmérést budapesti és kecskeméti négy-tíz  éves  gyermekek  táplálko- zásáról és fizikai aktivitásáról. Kiss- Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa nyilatkozott a további részletekről.

Milyen további problémára hívja fel a figyelmet az említett kutatás?

A négy–tíz éves gyermekek táplál- kozását és fizikai aktivitását felmérő idei  kutatásunk  fontos felismerése volt, hogy a felmért gyermekek egy része vitamin és ásványianyag-hiány- ban szenved, kiemelt jelentőséggel a D-vitamin, a kalcium és folsav hiá- nyos bevitelére. Ennek egyik fő oka az olyan    élelmiszercsoportok, mint a zöldségek vagy a tej és tejtermékek elégtelen mennyiségű fogyasztása.

Miért veszélyes a tartós vitaminhiány? Hogyan lehet a megkönnyíteni a fogyasztók helyzetét, hogy a napi táplálkozásuk során magukhoz vegyék a szükséges vi- taminmennyiséget, de túlzásokba se essenek?

Az  alapvető  ásványi  anyagok  és vitaminok hiányos vagy épp túlzott fogyasztása    épp    olyan    kockázati tényező  lehet  a  krónikus  betegségek  kialakulása   szempontjából, mint energiát adó tápanyagainké. A magyar lakosság táplálkozására jel- lemző többek között a nátrium túlzott, míg a kalcium és a D-vitamin hiányos bevitele.
Kettő utóbbi még fokozottabb problémát jelent gyermekkorban, a csontfejlődés kiemelt szakaszában. Kiegyensúlyozott táp- lálkozással  fedezhető  minden  táp- anyag megfelelő bevitele, ám kedvezőtlen életmódunk, valamint    olyan környezeti    tényezők,    mint    pl.  a D-vitamin  termelődés  szempontjából fontos napsütésnek való kitettség hiánya, indokolhatja a biztonságos forrásból történő pótlást.        

Bár sok szó esik manapság a kiegyensúlyozott    táplálkozás    jelentőséről, sokak számára még mindig kérdés, hogy miként tudnak a vitaminnal és ásványi anyagokkal dúsított élelmiszerek, illetve általában az élelmisze- rek segíteni a problémás területeken –  emlékeztetett  Gyovai  Györgyi,  a Nestlé fogyasztói kommunikáció és marketingigazgatója. Mint mondta: a dúsított napi fogyasztású  élelmiszerekben  található  vitaminok és ásványi anyagok segíthet- nek a vitaminhiányos állapotokon. A Nestlé számára ez a probléma kiemelt jelentőségű, így a 10 táplálkozási vállalásunk közül az első a termékeink ásványi anyagokkal és vitaminokkal történő dúsítása. Már a babatáplálási termékeink, ill. a gyermekeknek gyártott reggeliző pelyhek és a Nesquik kakaó is többféle, az adott korban fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint a D-vitamin és vas.    

A feltárt problémákra illetve a helyzet megoldására az innovációk révén a  Nestlé  három  alappillérre  épülő átfogó táplálkozás-, egészség- és életmód programot alakított ki, amelynek első pillére a termékfejlesztés – hívta lel a figyelmet Gyovai Györgyi.    

„A Nestlé 10 táplálkozási vállalása mentén    (bővebben a www.nestlehu oldalon) folyamatosan fejlesztjük már létező termékeinket és olyan előremutató innovációkat vezetünk be, melyek segítenek többek között a gyermekek megfelelő fejlődésében, pl. a megfelelő vitamin bevitel biztosításában. Erre jó példa a reggeliző pelyheink D-vitamin dúsítása.”  A vállalat marketingigazgatója  a program következő fő elemeként a tájékoztatást említette. Mint mondta: fontosnak    tartják, hogy minden fogyasztó megfelelő információk biztos tudatában dönthessen arról, hogy mit és miből mennyit fogyaszt. Ennek érdekében dolgoztuk ki a táplálkozási iránytű ikonokat minden főbb termékünk csomagolásán.                

A program harmadik pillére az oktatás: a Nestlé felelősséget érez a gyermekek megfelelő oktatása iránt is, hogy minél hamarabb elsajátíthassák a kiegyensúlyozott és helyes táplálkozás alapjait. Több erről a www.nutrikid.hu oldalon olvasható. A Nestlé márka legfőbb üzenete: a jó, teljes életnek igenis a kiegyensúlyozott étkezés is szerves része.    

„Ezt az üzenetet összehangolt marketingeszközök segítségével osztjuk meg a fogyasztóinkkal saját és fizetett  kommunikációs csatornákon keresztül. Szeptemberben megújult az átfogó életmód weboldalunk is, a www.igyteljesazelet.hu, ahol  kie­gyensúlyozott­ életmóddal kapcsolatos  témákkal    találkozhat    egészség­ tudatos  célcsoportunk, életmód közös­ségünkben­ pedig napi tippekkel várjuk  őket  a www.facebook.com/ egyteljeselethozzavaloi    oldalon.”- emlékeztetett­ a vezető.        

Funkcionális igények  
 
A saláta önmagában tökéletes választ ad  a  napjainkban  egyre  jobbanjelentkező    igényre, miszerint egy étel legyen    egészséges, természetes és adalékanyagoktól mentes. A saláták  leginkább  természetes  formában elérhető ásványi anyagokkal és vitaminokkal ”szolgálnak”, mindezt finom, kalóriaszegény formában. A salátafogyasztás és maga a kategória  az  egészséges  étkezés  fogalomköréhez    kötődik    Magyarországon, amely    gondolatot igyekszünk hangsúlyozni    kampányainkban    is – fogalmazott Gazsi Zoltán, az eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „A saláta – magas beltartalmi értéke, jó telítő képessége és alacsony kalóriatartalma miatt – különösen népszerű a hivatásos sportolók vagy a mozgást  intenzívebben  űzők  köré-
ben. E csoportra jellemző a tudatosan felépített étrend követés, amiben kiemelt szerep jut a salátáknak, akár több étkezésben is helyet kap. Rájuk és az irodai dolgozókra gondolva születtek meg a salátatálaink, amelyek az öntetektől a feltétekig mindent (még az evőeszközt is) tartalmaznak, ami egy salátához kell, a kompakt csomagolásnak köszönhetően pedig könnyen szállíthatóak. Ugyanakkor legalább ilyen fontos a saláták kulináris értéke, amely okán joggal kaphatnak helyet egy átlagos család asztalán is. Szerencsére ezt is egyre többen felismerik.”

A változatosság gyönyörködtet

A  saláta  kategóriát  a  folyamatos megújulás jellemzi, amely A saláta kategóriát a folyamatos megújulás jellemzi, amely a fogyasztók igényét, kíváncsiságát, az újra való nyitottságát mutatja. Az eisberg-nél is folya- matos az innovációra való törekvés. A márka idei évi keverék újdonsága, a  FreshBalance  mix  a  felhasznált alapanyagok és a dizájn terén egyaránt  újdonságot  hozott.  Míg  a hamarosan a boltokba kerülő energia salátatál különlegességét a feltétként adott, tojásból készített totu kockák és sonka szeletek adják majd.
A változatosságot szolgálják a márka különböző    ízvilágokhoz  kapcsolódó keverékei,    amelyek    között ugyanúgy megtalálhatók az édesebb, könnyedebb, mint a markánsabb mixek. A szezonális mixek pedig az adott időszak terményeihez, hangulatához illeszkednek. Ilyen például az Őszi és az Adventi mix. Míg az elsőben a sütőtök és a tökmag idézi meg az őszt, addig az utóbbiban, a karácsonyi időszaknak megfelelően fenyőmag található a salátát gazdagító magkeverékben.     Az eisberg a klasszikus hirdetési kampányok mellett folyamatosan folytat
edukációs tevékenységet, amely szerves részét képezi a marketing és reklám tevékenységüknek is. Ezt azért kiemelendő,  mert  a  megfelelő  és hiteles információk minél szélesebb körben történő megismertetése által lehet a legnagyobb hatást elérni. Ráadásul a mi termékeink határo- zottan  kellemes  útját  kínálják  az egészségnek,  amit    egyre  többen látnak is, hiszen folyamatosan nő a fogyasztóink száma – emlékeztetett
Gazsi Zoltán.


san felépített étrend követés, ami-

ben kiemelt szerep jut a salátáknak,

akár több étkezésben is helyet kap.

Rájuk és az irodai dolgozókra gon-

dolva születtek meg a salátatálaink,

amelyek az öntetektől a feltétekig

mindent (még az evőeszközt is) tar-

talmaznak, ami egy salátához kell, a

kompakt csomagolásnak köszönhe-

tően pedig könnyen szállíthatóak.

Ugyanakkor legalább ilyen fontos a

saláták kulináris értéke, amely okán

joggal kaphatnak helyet egy átlagos

család asztalán is. Szerencsére ezt is

egyre többen felismerik.”

 

A változatosság

gyönyörködtet

A  saláta  kategóriát  a  folyamatos

megújulás jellemzi, amely A saláta

kategóriát a folyamatos megújulás

jellemzi, amely a fogyasztók igényét,

kíváncsiságát, az újra való nyitottsá-

gát mutatja. Az eisberg-nél is folya-

matos az innovációra való törekvés.

A márka idei évi keverék újdonsága,

a  FreshBalance  mix  a  felhasznált

alapanyagok és a dizájn terén egy-

aránt  újdonságot  hozott.  Míg  a

hamarosan a boltokba kerülő energia

salátatál különlegességét a feltétként

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Ahhoz, hogy kiválassz egy jó salátareceptet, és utána a legjobb formában tudd elkészíteni, meg kell ismerned az alapanyagokat, azok előkészítését, jellemzőit.
    >Bővebben
  • Nézd meg, hogyan kell csinálni! Legszuperebb receptjeink elkészítését videóra vettük, hogy még könnyebben eltudjad készíteni otthon is! Nézd meg, készítsed el, táplálkozz egészségesen!
    >Bővebben
  • Érdekel, hogyan telnek az eisberg hétköznapjai? Milyen technika és szakmai tudás húzódik meg az eisberg friss salátái mögött? Akkor tarts velünk és pillants be a kulisszák mögé!

    >Bővebben

Események

>További eseményeink

Hírlevél

Szeretnénk kibővíteni online felületünket,
véleményed fontos számunkra.
Kitöltöm a kérdőívet

Az oldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény biztosítása érdekében.

Rendben